Podatek od nieruchomości od osób prawnych
Podatek rolny od osób fizycznych | Podatek rolny od osób prawnych
Podatek leśny od osób fizycznych | Podatek leśny od osób prawnych
Podatek od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych
Podatek rolny od osób fizycznych
Wymagane dokumenty.
W ciągu 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających
powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego. Należy
złożyć:
- informację o gruntach
Nowe druki podatkowe obowiązujące od dnia 1 lipca 2019 roku:
Dnia 1 lipca 2019 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów:
- z dnia 30 maja 2019 roku w sprawie wzorów informacji o gruntach i deklaracji
na podatek rolny ( Dz.U.z 2019 roku, poz. 1105 )
Ujednolicone wzór informacji będzie miał zastosowanie w sytuacji powstania obowiązku podatkowego po dniu 30 czerwca 2019 roku.
oraz dołączyć:
- akt notarialny lub umowę dzierżawy gruntów rolnych.
Miejsce złożenia dokumentów;
Urząd Gminy Nowa Ruda ul. Nieodległości 4, pokój nr 1 Punkt Obsługi Mieszkańców
Termin i sposób załatwiania spraw.
Po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie naliczania podatku uwzględniająca przysługujące ulgi.
Tryb odwoławczy.
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w
Wałbrzychu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie
składa się w Punkcie Obsługi Mieszkańców). Odwołanie wnosi się w
terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Ulgi.
1. Z tytułu nabycia gruntów na utworzenie gospodarstwa rolnego
lub dzierżawa na okres 5 lat w przypadku gdy powierzchnia gospodarstwa
nie przekracza 100 ha.- podstawa prawna art. 12 ustawy z dnia 15
listopada 1984 roku o podatku rolnym (Dz. U. z 2017 r.poz. 1892 z późn. zm.).
2. Ulga inwestycyjna – w przypadku modernizacji lub budowy budynków
inwentarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska. Ulga wynosi
max 25% poniesionych nakładów i może być wykorzystana w ciągu 15 lat aż
do wyczerpania limitu. Podstawa prawna – art. 13 ustawy o podatku rolnym
(Dz.U. z 2022 r., poz. 333).
Referat odpowiedzialny - Rachunkowości Budżetowej i Dochodów.
Główny specjalista ds. podatków i opłat Barbara Michalak
barbara.michalak@gmina.nowaruda.pl , tel 74 872 0922
Główny specjalista do spraw wymiaru podatków Małgorzata Wojtkowiak
m.wojtkowiak@gmina.nowaruda.pl, tel 74 872 0921
Podstawa prawna :
Ustawa z dnia 15 listopada 1984 roku o podatku rolnym (Dz. U. z 2020 r.poz.333)
Średnia cena skupu żyta przyjmowana jako podstawa obliczania podatku rolnego na obszarze Gminy Nowa Ruda na 2023 rok wynosi 74,05 zł za 1 dt.
Stawka podatku rolnego na 2023 rok dla gruntów powyżej 1 ha wynosi 185,125 zł
Stawka podatku rolnego na 2023 rok dla gruntów poniżej 1 ha wynosi 370,25 zł
Uwagi .
A. Klasa V i VI są ustawowo zwolnione z podatku.
B. Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty.
- Podstawa prawna – art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku
Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2023 r., poz. 2651 z późn. zm.).
- Wniosek można złożyć w Punkcie Obsługi Mieszkańców, do wniosku należy
dołączyć zaświadczenie o zarobkach lub odcinek otrzymywanych świadczeń
emerytalnych lub rentowych oraz oświadczenie o sytuacji majątkowej
zobowiązanego.
- załącznik
Oswiadczenie o stanie majatkowym.pdf (143kB)
C. Podatnik podatku rolnego w szczególnych i uzasadnionych przypadkach możne wystąpić z wnioskiem o umorzenie podatku.
- podstawa prawna – art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku
Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2022 r., poz. 2651 z późn.zm.).
- Wniosek można złożyć w Punkcie Obsługi Mieszkańców, do wniosku należy
dołączyć zaświadczenie o zarobkach lub odcinek otrzymywanych świadczeń
emerytalnych lub rentowych oraz oświadczenie o sytuacji majątkowej
zobowiązanego.
Producent rolny ubiegający się o ulgę w podatku (rozłożenie na raty,
odroczenie terminu płatności lub umorzenie zaległości w podatku)
zobowiązany jest do przedstawienia organowi podatkowemu wraz z wnioskiem
o udzielenie ulgi wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w
rolnictwie jakie otrzymał w roku w którym ubiega się o pomoc oraz w
ciągu dwóch poprzedzających go lat obrotowych, albo oświadczenia o
wielkości pomocy de minimis w rolnictwie otrzymanej w tym okresie, albo
oświadczenie o nie otrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
- załącznik - Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawców
Formularz informacji.pdf (25kB)
metryczka
Wytworzył: Barbara Michalak (1 września 2016)
Opublikował: Aneta Witkowska (1 września 2016, 12:17:24)
Ostatnia zmiana: Aneta Witkowska (20 stycznia 2023, 14:09:44)
Zmieniono: aktualizacja danych
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 7468